Završen 2. i započeo 3. ciklus projekta CPD4GB

Završen 2. i započeo 3. ciklus projekta CPD4GB

U utorak 7. svibnja 2019. u Hrvatskom inženjerskom savezu je održana završna prezentacija projekta studenata 2. ciklusa te uvodno predavanje za studente 3. ciklusa projekta.

Tim studenata 2. ciklusa: Gustav Gabrek, Antun Ćošković, Leila Nanuk, Borna Žganec , Martina Martić, Ante Pastuović, Ivan Dajak, Ivona Matković, Marta Voda i Dominik Kruhak, predstavio je  svoje rješenje za lokaciju Mala Buna, nedaleko Velike Gorice, a na predstavljanju su bili prisutni predstavnici grada Velika Gorica, Meri Barišić iz Upravnog odjela za urbanizam i zaštitu okoliša grada Velika gorica, Krešimir Majić iz Ureda za poduzetništvo, investicije i fondove EU  te gospodin Matko Rokić, vlasnik tvrtke Agro Rokić d.o.o. čija se frama pilića nalazi na odabranoj lokaciji.

Projektni zadatak na temelju kojeg su studenti razvijali rješenje dao je uputu je kako je zakupnik zainteresiran na ovoj parceli, u suradnji s Gradom Velikom Goricom, zajednički razvijati projekt javno-privatnog partnerstva uređenja Eko-autokampa Mala Buna, u skladu s načelima prirodnog graditeljstva i uklapanja svih aktivnosti u prirodni okoliš. Istovremeno je projektni zadatak naglasio kako je vlasnih farme spreman ulagati u razvoj svoje farme u smjeru ekološki prihvatljive proizvodnje, gdje bi posjetitelji autokampa mogli sudjelovati u aktivnostima na farmi, a ekološki prehrambeni proizvodi proizvedeni na farmi nudili bi se posjetiteljima autokampa u restoranu s domaćom hranom, a drugim korisnicima u sklopu prodaje „na kućnom pragu“ ili putem tržnice.

Lokacija odabrane parcele za projektni zadatak 2. ciklusa u Maloj Buni nedaleko Velike Gorice

Riješenje koje su studenti ponudili nosi naziv ”Tur de Re:Hub”, a  u ime tima su ga prezentirali studentica Arhitektonskog fakulteta, Leila Nanuk te sudent krajobrazne arhitekture na Agronomskom fakultetu, Ivan Dajak. Kao inspiraciju za organizaciju cjelokupne parcele studenti su koristili tradicionalnu arhitekturu turopoljske kuće na temelju koje su replicirali tradicionalne elemente i prikazali ih organizacijom prostora na zadanoj lokaciji.

Presjek i tlocrti tradicionalne turopljske kuće

Shema organizacije tradicionalne turopljske kuće (autorski rad studenata 2. ciklusa)

Koncept krajobraznog riješenja

Studenti su prikazali cjelokupan proces razvoja ideje, od posjeta lokacije u vidu terenske nastave, kroz promišljanje dostupnih sadržaja te analizu užeg obuhvata. Ponuđeno rješenje je uključilo razmatranje ponude sadržaja tijekom cijele godine tako su na lokaciji predvidjeli izgradnju eko kampa, restorana, caffe bara, tržnice, dječjeg igrališta, izložbenog prostora, predvidjeli su mogućnost razvoja edukacijskih programa kao što je škola u prirodi te korištenje kampa u vidu team-buildinga za profesionalne korisnike. Posebno su istaknuti objekti koji su predviđeni za izgradnju, objekti za koje je predviđena prenamjena te objekti predviđeni za uklanjanje, a dodatna je pažnja posvećena korištenju materijala gdje su studenti prikazali princip odabira i korištenja prirodnih materijala.

 

    

Izrađeni prikazi i logo projekta autorski su rad studenata 2. ciklusa

 

Studenti su razradili zadatak od razine plana parcele do razine zasebnih građevina na parceli. Koncept krajobrazne arhitekture prikazuje kako se sadržaji razvijaju od javnih sadržaja krenuvši od prometnice kao prometnog pristupa i javna infrastrukture, sljedeći sadržaj je javni predprostor namijenjen za održavanje tržnice i sajmova odnosno susreta javnosti i korisnika objekta. Centralna ulazna zgrada dijeli plan sa sadržajima koji su i javni i rezervirani za korisnike nudeći još jednu platformu za susret javnog i privatnog, s obzirom na to da su u centralnoj zgradi smješteni restoran, caffe bar, bibilioteka te polivalentne dvorane i učionice. Lokacija se dalje razvija s prostorima namijenjenim za zajedničko korištenje kao što je to dječje igralište i amfiteatar, koji su odvojeni od smještajnih kapaciteta umjetnim retencijskim jezerom, dok se komunikacija između prostora nastavlja preko kružno organiziranih staza. Smještajni kapaciteti dizajnirani su kao modularni objekti koji se sastoje od tri različita modula i drvene mobilne konstrukcije za zasjenjivanje, a koji se mogu kombinirati na različite načine. Studenti su do detalja razradili način dopreme materijala, montaže građevine, način održavanja drvenih dijelova, unutarnju organizaciju prostora te namjenu namještaja unutar mobilnih kućica. Omogućeno je spajanje različitih modula tako da postoji mogućnost prilagodbe kućica za različit broj korisnika.

Za potrebe prezentacije izrađen je video prikaz u kojem su sutodenti vizualizirali riješenje te ponudili različite vizure projekta kao i virtualnu šetnju kroz projektirano riješenje.

Studenti su primili čestitke i pozitivne komentare od mentora, predstavnika grada Velike Gorice kao i vlasnika tvrtke Agro Rokić d.o.o., nakon čega su im podijelejne potvrde o sudjelovanju i uspješnom izvršenju zadataka u projektu.

U drugom dijelu sastanka održano je uvodno predavanje za studente 3. ciklusa. Voditeljica projekta, Mihaela Zamolo, održala je uvodno predavanje u kojem je objašnjen tijek projekta, cilj i osnovna ideja projekta. Profesor Koružnjak, profesor Veržić i asistentica Kristina Perkov s Arhitektonskog fakulteta su održali uvodnu riječ i prezentaciju lokacije 3. Ciklusa projekta u gradu Jastrebarsko. Riječ je o 32 hektara površine zapuštene vojarne u zapadnom dijelu grada Jastrebarsko. Studenti 3. ciklusa, između kojih se nalaze studenti Arhitektonskog fakulteta, Građevinskog fakulteta, studenti krajobrazne arhitekture Agronomskog fakulteta, studenti Šumarskog Fakulteta, student Ekonomskog fakulteta i student sociologije pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, suočit će se s izazovom revitalizacije brownfield lokacije te će se upoznati s lokacijom u vidu terenske nastave planirane za četvrtak, 9.svibnja 2019.